Pearson revealed Global Learner Survey 2020: Three out of Four Learners Believe the Pandemic Is Revolutionizing Education Work (متوفر باللغة العربية)

Learners around the world see Covid-19 as a major turning point for modern education

Pearson, the world's learning company, today said more than three out of every four learners globally say the COVID-19 pandemic has fundamentally changed education as we know it. Those findings appear in the second annual Global Learner Survey, which captures the opinions and views of learners worldwide.

The survey shows learners believe it’s unlikely there will be a return to the pre-COVID world of entirely full-time in-person work and learning. As they come to terms with this new reality, learners want schools and governments to address inequality in the learning experience, and desire digital skills they believe they will need to thrive in the new economy.

Pearson conducted the study during the pandemic with Harris Insights & Analytics, giving learners in seven countries the opportunity to voice their opinions on primary, secondary and higher education; and careers and the future of work. The poll surveyed more than 7,000 people, ranging in age from 16 to 70. Now in its second year, Pearson’s Global Learner Survey is the most comprehensive global public opinion survey of its kind.

“As learners adjust to a world forever altered by a pandemic, we felt that it was more important than ever that we hear their voices. They understand that the future of work and learning is now a dynamic mix of online and in-person experiences,” said John Fallon, chief executive of Pearson. “Learners are resilient, so they are learning and moving forward in new ways to seize that opportunity, no matter what the future holds.”

The Global Learner Survey’s top findings included:

  1. A belief that COVID-19 is revolutionizing education and work. 88% of learners globally say online learning will be a permanent part of primary, secondary and higher education moving forward. 77% say the pandemic already has permanently changed the way people work, with 90% saying people must become more comfortable working remotely and in highly digital environments. 82% say the pandemic will give rise to new kinds of jobs, and nearly three out of every four say it will result in rethinking of their career paths.
  2. Conflicting feelings about universities, especially when it comes to returning students to campuses this fall. While 77% of people globally and 75% of Americans think reopening universities is vital to a healthy economy, most are conflicted about how to do it safely, with 62% of people globally and 64% of Americans saying colleges and universities are risking the lives of students by reopening this fall. 84% believe that university students can still have a good experience this fall with a mix of in person and online learning.
  3. A broader increase in trust and confidence in educators and education systems, because of how they responded to COVID-19. Two-thirds of people globally said their education system did a good job adjusting to the pandemic. In fact, this year more people globally (54%) said education systems are providing a quality experience than a year ago (49%). This year, even more people rate their country’s primary, secondary, and higher education systems as great or good compared to other countries. A notable exception is Brazil, the only country in the 2020 survey that saw faith in its education system decline.
  4. A desire to see education systems do more to address inequality. Even though learners continue to believe education delivers opportunity, they worry that opportunity is not equal, with 88% saying they want schools to do more about the inequality. 70% globally believe the pandemic will deepen education inequalities, especially among younger students. In the U.S., 71% of people say that the pandemic has made them more likely to support student loan relief or government funded free-tuition programs.
  5. An acceptance of online education that includes a desire to see it improved. 88% of learners globally want educational institutions to maximize the learning experience through technology, though 67% say the education community uses technology less effectively than other industries, such as healthcare or banking. Given the choice to invest in public education, the survey’s global respondents said they would prioritize technology for underserved learners, followed by ensuring schools are better prepared for online learning.
  6. A strong interest in attaining digital skills to thrive through and beyond the pandemic. More than half of respondents said they are in need of new digital skills because their job status has changed, with 89% saying they need digital skills, such as virtual collaboration and data analysis to move forward in this economy. Indeed, 77% of people say working remotely has taught them they need different skills than what was needed while working in an office. Around the world, 71% intend to keep working remotely in the future.

To view the findings of the Global Learner Survey, including full findings for the US visit: go.pearson.com/global-learner-survey

بيرسون تكشف عن نتائج الاستبيان العالمي للمتعلمين 2020 ثلاثة من بين كل أربعة أشخاص يرون أن وباء كورونا المُستجد قد أحدث ثورة في التعليم والعمل

اجتمعت الآراء على أن كوفيد-19 شكّل نقطة تحوّل مهمة للتعليم المعاصر

صرّحت شركة التعلّم العالمية بيرسون اليوم بأن أكثر من ثلاثة من بين كل أربعة طلبة علم على مستوى العالم يرون أنّ جائحة كوفيد-19 قد غيّرت بصورة أساسية من التعليم كما نعرفه. ظهرت هذه النتائج في النسخة السنوية الثانية من الاستبيان العالمي للمتعلمين، وهو الاستبيان الذي يرصد آراء ووجهات نظر المتعلمين في جميع أنحاء العالم.

يُظهر الاستبيان أن المتعلمين لا يُرجّحون أن يعود العمل بدوام كامل والتعلّم إلى ما كانا عليه قبل كوفيد. ومع تقبّلهم لهذا الواقع الجديد، يتطلّع المتعلّمون إلى أن تتصدّى المدارس والحكومات إلى ظاهرة عدم المساواة في تجربة التعلم وتعالجها، كما أنهم يرغبون في تعلّم المهارات الرقمية الضرورية لتمكينهم من النمو في الاقتصاد الجديد.

أجرت بيرسون الدراسة بالتعاون مع هاريس إنسايتس أند أناليتيكس (Harris Insights & Analytics) في فترة تفشّي الجائحة، مما أتاح للمتعلمين في سبع دول الفرصة للتعبير عن آرائهم حول التعليم الابتدائي والثانوي والتعليم العالي، وكذلك حول المهن ومستقبل العمل. شمل الاستبيان أكثر من 7,000 شخص تتراوح أعمارهم بين 16 و 70 عامًا. هذا ويُعدّ استبيان بيرسون في عامه الثاني الاستبيان الأكثر شمولاً من نوعه للرأي العام العالمي.

أجرت بيرسون الدراسة بالتعاون مع هاريس إنسايتس أند أناليتيكس (Harris Insights & Analytics) في فترة تفشّي الجائحة، مما أتاح للمتعلمين في سبع دول الفرصة للتعبير عن آرائهم حول التعليم الابتدائي والثانوي والتعليم العالي، وكذلك حول المهن ومستقبل العمل. شمل الاستبيان أكثر من 7,000 شخص تتراوح أعمارهم بين 16 و 70 عامًا. هذا ويُعدّ استبيان بيرسون في عامه الثاني الاستبيان الأكثر شمولاً من نوعه للرأي العام العالمي.

تضمنت أهم نتائج الاستبيان العالمي للمتعلمين ما يلي:

1. الثقة بأن كوفيد-19 أحدث ثورة في التعليم والعمل. أفاد 88٪ من المتعلمين على مستوى العالم بأن التعلم أونلاين سيصبح جزءً دائمًا من التعليم الابتدائي والثانوي والتعليم العالي من الآن فصاعدًا. بينما أفاد 77٪ منهم أن الجائحة قد غيّرت بالفعل من طريقة عمل الناس بشكل دائم، حيث صرّح 90٪ منهم أن الناس بحاجة لأن يتقبلوا العمل عن بعد وفي بيئات رقمية عالية. وأفاد 82٪ منهم أن الوباء سيؤدي إلى ظهور أنواع جديدة من الوظائف، كما صرح ثلاثة من بين كل أربعة ممن شاركوا في الاستبيان أن الوباء جعلهم يعيدون التفكير في مسارات حياتهم المهنية.
2. تضارب المشاعر تجاه الجامعات، خاصة عندما يتعلق الأمر بعودة الطلاب لها هذا الخريف. في حين أن 77٪ من الناس على مستوى العالم و 75٪ من الأمريكيين يعتقدون أن إعادة افتتاح الجامعات أمر هام جدًا لتحقيق اقتصاد صحي، يختلف غالبيّتهم حول كيفية إنجاز ذلك بأمان. شعر 62٪ من الناس على مستوى العالم و 64٪ من الأمريكيين أن الكليات والجامعات تخاطر بحياة الطلاب إذا أعادت فتح أبوابها هذا الخريف. كما يعتقد 84٪ منهم أنه لا يزال بإمكان طلاب الجامعات الاستمتاع بتجربة تعلّم جيدة هذا الخريف من خلال مزيج من التعلم الشخصي والتعلم أونلاين.
3. زيادة الثقة في المعلمين وأنظمة التعليم على نطاق أوسع بناءً على كيفية استجابتهم لكوفيد-19. يرى ثلثا الناس على مستوى العالم أن نظامهم التعليمي قد تكيف مع الوباء بصورة حسنة. في الواقع، أفاد عدد أكبر من الناس على مستوى العالم (54٪) هذا العام أن أنظمة التعليم نجحت في توفير تجربة عالية الجودة مقارنة بالعام الماضي (49٪). هذا العام، صنّف عدد أكبر من الأشخاص أنظمة التعليم الابتدائي والثانوي والعالي في بلادهم على أنها رائعة أو جيدة مقارنة بالدول الأخرى، باستثناء البرازيل، فهي الدولة الوحيدة في استبيان 2020 التي شهدت تراجع الثقة في نظامها التعليمي.
4. الرغبة في رؤية أنظمة تعليم تقدّم المزيد لمعالجة ظاهرة عدم المساواة. على الرغم من إيمان المتعلمين الراسخ بأن التعليم يوفر الفرص، إلا أنهم أبدوا قلقًا تجاه عدم تكافؤ الفرص، حيث أفاد 88٪ أنهم يتطلّعون إلى أن تتصدّى المدارس والحكومات أكثر لظاهرة عدم المساواة. يعتقد 70٪ على مستوى العالم أن الوباء سيزيد من عدم المساواة في التعليم، خاصة بين الطلاب الأصغر سنًا. وفي الولايات المتحدة، رأى 71٪ من الناس أن الوباء جعلهم أكثر استعدادًا لدعم مبادرات إعفاء قروض الطلاب أو برامج التعليم المجانية المموّلة من قِبل الحكومة.
5. قبول التعليم أونلاين مع رغبة في رؤيته يتحسن. يحبّذ 88٪ من المتعلمين على مستوى العالم لو عزّزت المؤسسات التعليمية من تجربة التعلم من خلال دمج التكنولوجيا بصورة أكبر، بينما يرى 67٪ منهم أن مجتمع التعليم يستخدم التكنولوجيا بشكل أقل فعالية من القطاعات الأخرى، مثل الرعاية الصحية أو البنوك. أما بالنسبة للاستثمار في التعليم العام، فصّرح المشاركون في الاستبيان العالمي أنهم سيعطون أولوية التكنولوجيا للطلبة من الطبقات المحرومة، يلي ذلك ضمان استعداد المدارس بشكل أفضل للتعلم أونلاين.
6. اهتمام كبير في اكتساب المهارات الرقمية لتحقيق النمو الشخصي خلال الجائحة وبعدها. أفاد أكثر من نصف المشاركين في الاستبيان أنهم بحاجة إلى مهارات رقمية جديدة لأن وضعهم الوظيفي قد تغير، حيث قال 89٪ إنهم بحاجة إلى مهارات رقمية، مثل التعاون الافتراضي وتحليل البيانات للمضي قدمًا في هذا الاقتصاد. في الواقع، أفاد 77٪ من الأشخاص أن العمل عن بُعد قد كشف لهم أنهم بحاجة إلى مهارات مختلفة عما هو مطلوب أثناء العمل في المكتب.  وأخيرًا وليس آخرًا، ينوي 71٪ من المشاركين حول العالم الاستمرار في العمل عن بُعد في المستقبل.

للاطلاع على نتائج الاستبيان العالمي للمتعلمين، بما في ذلك النتائج الكاملة للاستبيان الخاص بالولايات المتحدة الأمريكية، الرجاء زيارة: go.pearson.com/global-learner-survey

Online Coverage

Al Bawaba | Aalmeen | MENA FN | Faselah | Al Press News | Arab 24 News