Pearson Middle East offers eLearning solutions to educational institutions in the region in the wake of COVID-19 (متوفر باللغة العربية)

The solutions aim to eliminate any delay in learning disruptions caused by the closure of schools and universities due to Coronavirus

Pearson Middle East, the world’s leading learning company has introduced a range of e-learning tools to support the education ecosystem and help academic institutions counter the disruptions caused by the COVID-19 pandemic. With the government’s directive to close schools and universities forcing classroom training to come at a grinding halt, parents, educators and students are now looking at innovative online tools, which can help them keep up with their studies.

For the above reason, Pearson Middle East is offering free access to its online learning platforms such as bilArabi and ActiveLearn for the K-12 segment and two-week free access to MyLab and Mastering platforms solution for Higher-Ed educators and learners with an aim to support their prompt transition to e-learning and provide rational, cost-effective means to widen educational opportunities.

Allowing students to learn remotely and at their own pace, Pearson’s bilArabi and ActiveLearn offer a holistic learning experience for students with a combination of advanced technology and world class engaging content. The good thing about ActiveLearn is that the nature of home learning is very much designed for the age of the child: whether it is a Grade 12 student studying independently from their International A level e-book, or a Grade 1 learner playing an interactive maths game on ActiveLearn Primary: the aim here isn’t just to provide access to content at home, but to ensure it captures their attention and cements the learning.

Additionally, since Arabic language learning in schools hasn’t always been best served by the latest pedagogies or technologies, a platform like bilArabil gives learners at home a fun and engaging way to keep their Arabic language learning going, alongside the inevitable focus on the core of English, mathematics and science.

For the Middle East Higher Education segment, Pearson Middle East launched the #InItTogether campaign that keeps adding new content and resources every week in response to the evolving situation to support continuing teaching, learning and assessment away from campus. Launched four weeks ago, it started promptly offering two weeks' free access to MyLab and Mastering platforms for any professor and his/her students in addition to a series of live webinars to fast track virtual classrooms, share other professors' best practices in assessment and teaching online and more.

This week, for example, will be dedicated to the HE students on how to manage their life at home, studying and investing in themselves and also to educators inspiring them to continue to manage their classes remotely and keep students engaged. The intention is to share different experiences across the education ecosystem and hopefully help all stakeholders enhance and optimize their approaches and continue to be curious, focusing on what matters: learning.

This is obviously an unprecedented situation for all schools, universities, academic institutions, educators, parents and above all, learners. Therefore, it is essential to embrace e-learning tools & digital platforms that can support and facilitate increased engagement, personalized learning and can also combat the ripple effects of the pandemic on students’ learning and progress.

To know more about ActiveLearn and other online digital content by Pearson, please visit: https://middleeast.pearson.com/media-campaign-pages/UAE-distance-learning.html and for accessing free webinars for educators about best practices in distance learning, please visit: https://middleeast.pearson.com/media-campaign-pages/distance-learning-webinars.html

To get prompt access to Higher Ed digital courseware, please register at this link: https://bit.ly/elearning_support_form

Online Coverage

Dubai Week

Print Coverage

Abudhabi World | Khaleej Times

في أعقاب انتشار فيروس كورونا (COVID-19)بيرسون الشرق الأوسط توفر حلول التعلم الإلكتروني للمؤسسات التعليمية في المملكة العربية السعودية 

تهدف حلول بيرسون إلى الحد من تعليق التعلّم الناجم عن إغلاق المدارس والجامعات بسبب فيروس كورونا

إيمانًا منها بأهمية تعزيز قدرات المجتمع التعليمي ومساعدة المؤسسات الأكاديمية على مواجهة الاضطرابات الناجمة عن انتشار فيروس كورونا (COVID-19) المستجد، سارعت بيرسون الشرق الأوسط، الشركة التعليمية الرائدة في العالم، إلى توفير طيف واسع من أدوات التعلم أونلاين على منصتها الإلكترونية، تجاوبًا مع التوجيهات الحكومية بإغلاق المدارس والجامعات، الأمر الذي وضع نهاية مفاجأة للتعلم داخل الفصول الدراسية، بدأ معها الآباء والمعلمون والطلاب على السواء في البحث عن أحدث الأدوات المبتكرة للتعلم أونلاين.

بادرت بيرسون الشرق الأوسط في إتاحة فرصة الوصول مجانًا إلى منصاتها الخاصة للتعلم على الإنترنت، مثل منصة بالعربي و ActiveLearn والتي تشمل مراحل الروضة إلى الفصل الثاني عشر، وكذلك الوصول المجاني لمدة أسبوعين إلى حل ماي لاب و منصة ماسترينغ (Mastering) للمتعلمين وأساتذة التعليم العالي بهدف دعم هذا التحول السريع نحو التعلم الإلكتروني وتوفير وسائل تعليمية مرنة وموثوقة وفعالة من حيث التكلفة لتوسيع فرص التعلم.

من خلال السماح للطلاب بالتعلم عن بُعد وبالسرعة التي تناسبهم، تقدم منصتا بالعربي و ActiveLearn من بيرسون تجربة تعليمية شاملة للطلاب تحتوي على مزيج من التكنولوجيا المتقدمة والمحتوى الشيّق بأعلى المعايير العالمية. لا يقتصر هدف بيرسون على توفير الوصول إلى المحتوى في المنزل، ولكن إلى التأكد من أنه يجذب انتباه الطالب ويعزز تعلمه، لهذا تتميز منصةActiveLearn  بتلبية طبيعة ومتطلبات التعلم المنزلي، إذ تم تصميمها بشكل خاص لتناسب عمر الطالب، سواء كان في الصف الثاني عشر ويدرس إلكترونيًا وبصورة مستقلة لتعلم منهج مستوى A الدولي، أو طالب في الصف الأول الابتدائي ويتعلم من خلال لعبة رياضيات تفاعلية على منصة ActiveLearn الأساسية.

وليس هذا فحسب، فنظرًا للفجوات القائمة في تعليم اللغة العربية في المدارس، والتي نجمت عن عدم اعتماد أحدث أساليب وتقنيات تعليم اللغة العربية في المدارس على أكمل وجه، يبرز دور منصة بالعربي المهم، إذ تقدم المنصة للمتعلمين في المنزل طريقة ممتعة وجذابة لمواصلة تعلم اللغة العربية، إلى جانب التركيز الكبير على اللغة الإنجليزية والرياضيات والعلوم.

وتجدر الإشارة إلى أن بيرسون قد أطلقت قبل أربعة أسابيع حملة #مشوارنا_واحد للتصدي لمتطلبات قطاع التعليم العالي في الشرق الأوسط. تعمل الحملة من منطلق الاستمرار في إضافة محتوى وموارد جديدة كل أسبوع استجابة للوضع الراهن، وذلك بهدف دعم التعلّم والتقييم والتعليم المستمر عن بُعد. ساهمت الحملة منذ إطلاقها بتوفير إمكانية الوصول مجانًا ولمدة أسبوعين لمنصات ماي لاب و ماسترينغ (Mastering) للأساتذة والطلبة على وجه عام، بالإضافة إلى سلسلة من ندوات ويبنار الإلكترونية على الهواء مباشرة لمتابعة الفصول الافتراضية بأفضل وجه، ومشاركة أفضل ممارسات غيرهم من المعلّمين في التقييم والتدريس أونلاين وغير ذلك من سائر الأمور المهمة في هذا المجال.

وتجدر الإشارة إلى أن بيرسون قد أطلقت قبل أربعة أسابيع حملة #مشوارنا_واحد للتصدي لمتطلبات قطاع التعليم العالي في الشرق الأوسط. تعمل الحملة من منطلق الاستمرار في إضافة محتوى وموارد جديدة كل أسبوع استجابة للوضع الراهن، وذلك بهدف دعم التعلّم والتقييم والتعليم المستمر عن بُعد. ساهمت الحملة منذ إطلاقها بتوفير إمكانية الوصول مجانًا ولمدة أسبوعين لمنصات ماي لاب و ماسترينغ (Mastering) للأساتذة والطلبة على وجه عام، بالإضافة إلى سلسلة من ندوات ويبنار الإلكترونية على الهواء مباشرة لمتابعة الفصول الافتراضية بأفضل وجه، ومشاركة أفضل ممارسات غيرهم من المعلّمين في التقييم والتدريس أونلاين وغير ذلك من سائر الأمور المهمة في هذا المجال.

لا يخفى على الجميع أننا نعيش وضعًا غير مسبوق لجميع المدارس والجامعات والمؤسسات الأكاديمية والمعلمين وأولياء الأمور، وقبل كل شيء المتعلمين. لذلك، من الأهمية بمكان أن نركز على تبني أدوات التعلم الإلكتروني والمنصات الرقمية التي يمكنها دعم وتسهيل زيادة المشاركة والتعلم المخصص، في الوقت الذي تحد به من تأثير هذا الوباء على تعلم الطلاب وقدرتهم على التقدّم والتطور.

لمعرفة المزيد عن منصة ActiveLearn وغيرها من برامج ومنصات المحتوى التعليمي التي توفرها بيرسون أونلاين، الرجاء زيارة: 

https://middleeast.pearson.com/media-campaign-pages/UAE-distance-learning.html

وللوصول مجانًا إلى ندوات ويبنار الإلكترونية للمعلمين والإحاطة بأفضل وسائل التعلم عن بعد، الرجاء زيارة:

https://middleeast.pearson.com/media-campaign-pages/distance-learning-webinars.html

للوصول الفوري إلى برامج التعليم العالي الرقمية، الرجاء التسجيل باستخدام الرابط أدناه:

https://bit.ly/elearning_support_form

Online Coverage

CNN Arabic